Pravidla hry

*Je možné že nastanou ještě drobné úpravy pravidel, do mailů přijde platná verze

Důležité kontakty:

Nikča: 731 332 032

Haf: 739 109 234

Bárt: 733 302 491

Nejdůležitější pravidla:

Pravidlo 0: když jsi vůl, zůstaň doma.

Pravidlo 0.1: org má vždycky pravdu.

Organizační informace:

Doporučený příjezd, začátek registrace – ČTVRTEK v 15:00 - 17:00 Začátek hry kolem 18:00.

Místo konání: Fort na Radíkově u Olomouce, 49.6427192N, 17.3690481E

Hraje se nonstop a hra bude trvat do soboty cca do 23:00.

Na larpu hrají faktor i prvky přežití – není zajištěno pravidelné stravování.

Larp je přístupný hráčům od 18 let.

PŘEDMĚTY

POVINNÉ 

Košile světlé barvy

Herní batoh/brašna

2 l vody – neherní

Hodinky

2x konzerva bez etikety

Plynová maska s filtrem

Postapo outfit

Žárovková svítilna

DOPORUČENÉ  

Měkčená zbraň do 50cm

Teplé oblečení a nepromokavá obuv

Karimatka a spacák

Jídelní nádoba + příbor

Čutora na vodu

Kolenní chrániče

Sirky

ZAKÁZÁNÉ 

Vařič

Přebytečné jídlo

Nerf pistole

Zapalovač

LED světla nebo čelovky

Zbraně nad 50 cm.

Herní mechaniky a pravidla:

Rudá stop - situace je za hranicí, již nechci v hraní pokračovat. Řeknu rudá stop. Všichni jednající, manipulující s osobou okamžitě přestávají v činnosti, neherně se probere, jak by logicky situace dopadla a případně se vyvodí její následky. Nerespektování, či bránění někomu ve vyřčení rudé stop, bude trestáno okamžitým vyhozením z larpu a zákazem účasti na dalších ročnících. Rudá stop se také využije při reálném vážnějším zranění.

Žlutá pozor - hranice před rudou stop, činnost se neukončuje, pokračuje se v ní herně, ale již se ani o stupeň nesmí zostřit, zhoršit.

Zapackování - jakékoliv věci se snažíme řešit herně, pokud to ovšem nejde, používáme zapackování - položíme si ruku na hlavu, v této chvíli jsme mimo hru, hráči nás ignorují, my nesmíme vykonávat herní činnosti, vyřešíme co potřebujeme a sundáním ruky se vracíme do hry.

Voda a jídlo

- Voda – bude po celou dobu larpu volně k dispozici v barelech. Ale vezmi si aspoň 2 litry s sebou na začátek hry.

- Jídlo – podle postavení může být o jídlo ve hře nouze, je třeba s tím na akci počítat.

Souboje

Povolená útočná zóna: velký neopren

Lehké zranění = zranění, které je možno vyléčit v poli

= zranění jedné končetiny - když máš poraněnou ruku či nohu, nesmíš ji používat, v případě nohy musíš kulhat. Končetinu nemůžeš používat, dokud si ji nenecháš ošetřit. (v nemocnici nebo použitím obvazu).

= Lehké ozáření - Lehce ozářená osoba má 10 minut na to, aby si vzala vakcínu proti ozáření a tím se zachránila od těžkého zranění

Možné příčiny lehkého ozáření:

Dozimetr:

      - Stroj, který měří míru ozáření

Mutanti:

      - nebezpečné bestie potulující se po světě, snadno rozeznatelné kvůli jejich znetvořenému vzhledu

      - jedno zranění mutantem do končetiny způsobí lehké ozáření, proti kterému je potřeba si vzít do 10 minut vakcínu, jinak máš smrtelné zranění. I pokud si stihneš vakcínu vzít, končetina má nadále lehké zranění dokud nebude ošetřena.

      - Dvě poranění mutantem do končetin nebo jedno poranění těla = těžké zranění

- Pokud si nevezmeš vakcínu a setkáš se do 10 minut s dalším lehkým ozářením, máš těžké zranění.


Těžké zranění = zranění, kvůli kterému musí být člověk dopraven do nemocnice

= 2 zranění končetin/y

= zranění torza

= zranění anomálií

= těžké ozáření –> vstup do zóny bez příslušných ochranných pomůcek

= droga – závislá osoba si do 6 hodin nevezme další dávku

- v případě těžkého zranění 10 minut ležíš na zemi, kdy si můžeš dát drogu, nebo mají ostatní hráči možnost tě dostat do nemocnice, nebo tě okrást. Pak se zapackuješ a přesuneš do nemocnice.


Smrt = definitivní smrt postavy

= podřezání – trvající alespoň 10 s (vždy jen naznačujeme, nedotýkáme se krku!)

= artefakt - bez ochranných pomůcek

= zbraně banditů – sebrání banditovi zbraně

- jakmile se začne podřezávání, oběť již nemůže reagovat a bránit se

- v případě definitivní smrti již není záchrana, ale hráč leží na zemi alespoň 10 minut, aby byla možnost ho okrást, nebo ho mohl jiný hráč odnést na pohřebiště (do orgovny)

- postava ve hře končí, hráč odchází za orgy do orgovny, kteří určí jeho další osud


Zbraně:

- hráči mají povolené přivézt si na hru chladné měkčené zbraně do 50 cm

- zbraně banditů – zbraně banditů jsou ozářené a nelze je tudíž ukrást a používat pokud nechcete zemřít.

- další zbraně – pokud byste se dostali ke střelné zbrani důstojníka apod. je vám k ničemu, protože mají snímače na otisk prstů


Vyléčení:

- lehké i těžké zranění si můžeš nechat vyléčit v nemocnici za poplatek

- lehké zranění si můžeš vyléčit sám obvázáním obvazem

- lehké ozáření – 1 zranění mutantem, lze vyléčit do 10 minut požitím vakcíny proti ozáření (injekční stříkačka s tekutinou, kterou je třeba vypít), nebo v nemocnici

- v nemocnici se můžeš i zbavit drogové závislosti

- rychloléky – významné osobnosti mohou mít rychloléky, kterými lze vyléčit i těžké zranění okamžitě. Pokud hráč obdrží rychlolék, bude na to upozorněn.


Nemocnice

- v nemocnici se vykupují léčebné pomůcky

- v nemocnici na sobě můžeš i nechat dělat experimenty, za což dostaneš peníze


Vězení

- pokud jdeš do vězení přicházíš o veškerý majetek

- vězeň bude poznačen cejchem a musí ho po zbytek svého života mít u sebe


Krádež

- krádež se provádí reálně z herního zavazadla

- hráče, který je smrtelně zraněný na zemi můžeš okrást o všechno

- z herních předmětů lze ukrást vše kromě: kusů oblečení, plynové masky, filtru k plynové masce, žárovkové baterky, hodinek, čutory, kolíčků, herního batohu/brašny, vařiče, dalšího zdroje světla, zdroje ohně, kolenních chráničů


Drogy

- drogy – po užití drogy na tebe neplatí na 20 minut efekt těžkého zranění.

Příklad 1: Máš těžké zranění. Dáš si drogu a můžeš se během 20 minut dopravit k doktorovi sám, zabránit aby tě někdo okradl, apod.

Příklad 2: Nemáš žádné zranění. Čeká tě nebezpečná situace. Dáš si drogu a první těžké zranění na tebe po dobu 20 minut nepůsobí. Po 20 minutách se efekt těžkého zranění znovu vrací a okamžitě padáš k zemi.

Efekt odolnosti proti těžkému zranění neplatí do radioaktivních zón.

Efekt drog se nenásobí – dvě drogy nezaberou na dvě těžká zranění.

- pokud se staneš závislým, musíš si dát další dávku každých 6 hodin

- bud závislost nebo hod kostkou


Anomálie

- entity, které mohou hráči způsobit těžké zranění

- plynná anomálie = jedovatý mrak, který každému, koho se dotkne, způsobí lehké ozáření. Na anomálii se nechytá a nekope se do ní, dotknutí se anomálie způsobí smrt.

- pavučinka = Pavučinový ochraný kruh, drží se blízko nějakých artefaktů. Dotykem způsobí těžké ozáření.


Radiační zóna:

Veškeré místa mimo cesty a budovy. Je třeba mít na sobě plynovou masku, jinak hráč obdrží těžké zranění v důsledku těžkého ozáření. Na některých místech označená páskou.

Bezpečné zóny (neradiační) - cesty, místa ke spaní. Zóna je bezpečná, není třeba nosit plynové masky ani obleky.

Jsou budovy, do kterých je zakázáno chodit, budou označené červenobílou páskou. Do těchto budov nevstupovat, hrozí nebezpečí zřícení, není to herní plocha.


Sex:

- dům rozkoší – místo, kde se může hráč odreagovat. Sex zde probíhá formou masáže, hlazení apod. Vše v rámci rozumných mezí!


Cizí postavy

- ve hře se budou pohybovat různé cp = cizí postavy – bandité, obchodníci atd.

- obchodníci –nabízejí nejrůznější zboží, které může vaše přežívání učinit o poznání snesitelnější.

- personál nemocnice – umí vyléčit ozáření, závislosti, lehké i těžké zranění.

- bandité – nepřátelé, kterým již na ničem nezáleží, dokonce ani na svém životě, pohybují se v zóně bez ohledu na radiaci a snaží se každého, kdo vnikne na jejich území, zabít. Lze s nimi bojovat a za jejich zabití jsou odměny.

- další důležitá cp budou představena v průběhu hry


Dopravní prostředky:

- Ve hře se vyskytnou postavy na motorkách, na kole, apod. Pro bezpečí vaše i řidičů, kteří jsou herním prvkem, dodržujte následující pravidla:

Pod dopravní prostředek neskákejte.

Na dopravní prostředek, řidiče ani pod ně nic neházejte.

Pokud uvidíte, že na vás jede vozidlo, ačkoliv pojede pomalu, uhýbejte mu z cesty.


Roleplay:

- veškeré herní situace se snažíme řešit v roleplay

- pokud dostanete například za úkol někoho zabít rukama, tak si to prostě zahrajte, ale samozřejmě nikoho nemlátíme, neškrtíme a podobně. Pokud jste naopak trestaní, například jsou vám trhány nehty nebudete v klidu odpovídat. Měli byste reagovat realisticky.

- Jelikož se jedná o totalitní systém s přísnou hierarchií, ti výš se budou mít obvykle líp. Ať už se dostanete na vyšší nebo nižší pozici, nikdy nezapomínejte, že se jedná o hru. Vždy se chovejte v rámci zdravého rozumu, nikdy nesmíte nikomu bránit ve vyřčení rudé stop atd.

*Podporujeme kreativitu, pokud vás něco napadne, že si chcete zahrát třeba svatbu, průvod apod., herně si to vyřiďte, v rámci settingu se vám pokusíme být co nejvíce vstřícní.


PRAVIDLA HIERARCHIE

Hierarchie:

- hierarchie je přísná a je povinností poslouchat veškeré příkazy nadřízených


- Vůdce – nejvyšší postava hierarchického žebříčku larpu a celého světa

- Preceptoři – zástupci Vůdce, mají na starost vládu za Vůdcovy nepřítomnosti, je jich pět, jejich slovo je slovem Vůdce

- Důstojníci – pravá a levá ruka Preceptorů, vykonávají jejich vůli, mluví jejich slovo, kontrolují co se děje a jestli jsou dodržované veškeré táborové podmínky apod.

- Mentoři – hodnost pod důstojníky, lidé, kteří byli povýšení za zásluhy, mohou kontrolovat činnosti dalších obyvatel, hlídat, dělat prohlídky atd.

- Občané -

  • Projektanti – přísně tajné

  • Milicionáři – pořádkové složky

  • Výzkumníci – vědci a lékáři

  • Voluntáři – obchodníci, umělci, kurtizány, poslíčci, úředníci a další

  • Dělníci – pracovní třída, občan bez specializace

- Lůza – degradace na lůzu začíná vždy ve vězení. Po odpykání trestu nebo za výjmečný čin se vrací do společnosti jako Dělník. Doba trestu se může na základě dobrého chování zkrátit.


Jak funguje hierarchie?

- Vůdce – všechny spojil, všechny sjednotil, všem vládne, je nenahraditelný

- Preceptor - zvolen Vůdcem

- Důstojník – zvolen Preceptorem, nebo vystudováním akademie, další Důstojníci mohou občana navrhnout na povýšení

- Mentor – zvolen členy svojí specializované skupiny, volba musí být potvrzena důstojníkem

- Občan – Projektanti – přísně tajné

- Občan – Milicionář – projde výcvikem u důstojníka milice, složí přísahu

- Občan – Výzkumník – projde atestačním kurzem u akademického funkcionáře, musí absolvovat výzkumnou stáž

- Občan – Voluntář – musí být zaučen u specialisty a musí prokázat své znalosti

- Občan – Dělník – občan bez specializace

- Lůza – obvykle se staneš lůzou za trest, na lůzu může někoho degradovat pouze Důstojník a vyšší hodnost


Důležité informace:

- Slovo Vůdce a Preceptorů stojí nad pravidly povýšení a můžou si pravidla libovolně upravovat

- Specializaci Občana musí schválit Důstojník dané specializace

- Veškeré povýšení a degradace se musí hlásit u úředníka

- Změnit specializaci lze pouze zdlouhavým úředním procesem


Práva a povinnosti hodností

Vůdce

  • je strana

  • je zákon

Preceptor

  • hlas Vůdce

  • hlava strany

Důstojník

  • člen strany

  • dbá na dodržování Vůdcovi vůle, zodpovídá se Preceptorům, je oprávněn schvalovat zákony

Mentor

  • člen strany

  • práva - pod dozorem Důstojníků společně rozhodují o dění v táboře, podávají návrhy zákonů, starají se o správné politické směřování pracovních skupin, jeho autorita stojí nad všemi nečleny strany a může od nich vyžadovat poslušnost, musí být poslechnut, smí navštěvovat specializovanou sekci u obchodníka, 1x za den mohou zdarma navštívit dům rozkoše nebo dům kultury

  • povinnosti - hlásí kandidáty na lůzu, plánuje společenské dění, primárně rozděluje práci

Projektant

  • člen strany

  • práva - jeho autorita stojí nad všemi nečleny strany a může od nich vyžadovat poslušnost, musí být poslechnut, je zasvěcen do státních tajemství, nahlašovat protistátní činnost členům strany, smí navštěvovat specializovaného obchodníka, smí navštěvovat specializovanou sekci u obchodníka, 1x za den mohou zdarma navštívit dům rozkoše nebo dům kultury

  • povinnosti - podléhá Mentorům a vyšším, udržet státní tajemství, dokončit úspěšně stranický úkol

Milicionář

  • není člen strany

  • práva - pod dozorem člena strany provádět výslechy, pohybovat se mimo tábor, mají právo nosit zbraň při výpravách do zóny, volit mentora z řad svojí specializace, nahlašovat protistátní činnost členům strany

  • povinnosti - chránit tábor, dohlížet na pořádek v táboře, chránit důležité osoby, manipulace s lůzou, věznění lůzy, transport nežádoucích osob a nepřátel režimu, vede boj proti rozvračečským živlům, trenstancům a lůze zabavuje občanku a konfiskuje majetek - občanku ničí, majetek odevzdává proviantnímu důstojníkovi, služba na bráně

Výzkumník

  • není člen strany

  • práva - mají přístup k veškerému výzkumnému vědění, mohou pod vedením mentora nebo důstojníka organizovat výzkumné expedice do zóny, volit mentora z řad svojí specializace, nahlašovat protistátní činnost členům strany

  • povinnosti - dle specializace zkoumají nebo léčí, provádí výzkum abnomálních jevů, léčiv a artefaktů, informuje členy strany o výsledcích své výzkumné činnosti

Voluntář

  • není člen strany

  • práva - na bezpečný život v táboře, mají velké možnosti finančního růstu, udavájí směr kulturního života, volit mentora z řad svojí specializace, nahlašovat protistátní činnost členům strany

  • povinnosti - dle zaměření - obchod, kultura, propaganda, poštovní služby atd., odvádět daně

Dělník

  • není člen strany

  • práva - užívat si občanského života, volit mentora z řad svojí specializace, nahlašovat protistátní činnost členům strany, svými pracovními výsledky jít příkladem ostatním občanům

  • povinnosti - vykonávat pomocné práce, účastnit se továrních prací, další povinnosti dle rozkazů vyšších hodností

_______________________________________________________________________

Lůza

  • není člen strany, není občan

  • práva - žádné

  • povinnosti - nemluvit bez dovolení, poslouchat všechny, vykonávat veškeré zadané úkoly, nesmí se dívat Preceptorům do tváře, pokleknout v blízkosti Preceptorů

  • lůza je označená na pravé ruce, označení se sčítají. Po třetím označení je lůza určená ke kremaci.

PROTIVOGAZ LARP
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky